Sabina Meck – Love Is Here

★★★★★★★✭☆☆
  1. Except for You 2.  Haris 3. A Part of Me 4. It’s Right 5. The Love Was There 6. Waiting for Decision 7. Moments 8.  Tree Suspended 9. Spełnienie

SKŁAD: Sabina Meck – śpiew, Aga Derlak – fortepian, Franciszek Pospieszalski – kontrabas, Bartosz Szablowski – perkusja

 PRODUKCJA: For Tune – Preisne Studio w Niepołomicach, Metstudio w Bobrownikach

WYDANIE: 2016 –  For Tune 

www.sabinameck.com

„Love Is Here” to debiutancki album Sabiny Meck – wokalistki, kompozytorki, aranżerki i autorki wszystkich tekstów na płycie. Meck to artystyczny pseudonim. Sabina wywodzi się ze znanego muzyczno – aktorskiego rodu Myrczków. Biorąc pod uwagę młody wiek tej artystki, która aktualnie studiuje kompozycję i aranżację w Instytucie Jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, to mamy tu do czynienia z debiutem nad wyraz dojrzałym i  wyjątkowo obiecującym.

Sabina Meck zdążyła już zdobyć uznanie na kilku prestiżowych konkursach zarówno w roli wokalistki (I nagroda w konkursie „Blue Note Poznań Competiton”) jak i kompozytorki (II miejsce w IX Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy w Słupsku  w kategorii „temat jazzowy”). Sukcesy te niewątpliwie pomogły jej skompletować na swoją płytę utalentowanych muzyków. Już sam skład tego kwartetu podpowiada nam, że mamy tu do czynienia z klasycznie brzmiącą jazzową płytą wokalną. 

źródło zdjęcia

Sabina Meck nikogo nie stara się naśladować, choć gdyby się uprzeć to na pewno można by znaleźć jakieś naleciałości. Utwory posiadają interesującą melodyjność, zajmujące podłoże harmoniczne oraz przejrzystą, aczkolwiek ciekawą formę. Śpiewu wokalistki w każdym momencie słucha się z niekłamaną przyjemnością. Z każdego taktu przebija się wyraźnie silna artystyczna indywidualność i kobieca emocjonalność. Tembr jej głosu jest niezwykle czysty i pewnie brzmiący we wszystkich rejestrach. Mimo, że artystka tyko jeden utwór zdecydowała się zaśpiewać w języku polskim, to właśnie Spełnienie wydaje się uwypuklać najbardziej piękno głosu kobiety, z tego prostego względu, że głos Sabiny brzmi tam najbardziej naturalnie. 

Spośród sekcji towarzyszącej wokalistce na największe wyróżnienie zasługuje Aga Derlak, która swym akompaniamentem nie tylko doskonale oddaje nastrój tekstu, ale również i swoje osobiste wrażenia.

Tą płytą artystka na pewno zdobędzie przychylne opinie krytyków. Jazz jest jednak o tyle specyficznym stylem, że o wiele trudniej od pozytywnych recenzji jest zdobyć popularność wśród publiczności ponad gatunkowymi i stylistycznymi podziałami. Tego właśnie Sabinie Meck życzyłbym na przyszłość najbardziej. Wytwórnia For Tune po raz kolejny wykazała się dobrą intuicją wydając płytę tej młodej wokalistki. To może być początek pięknej kariery.