„W bocznej ulicy” to tytuł, nad którym pracowano niemal dwa lata, ale w końcu się udało i już za 3 tygodnie książka ujrzy światło dzienne. To prawdziwa uczta dla fanów klasycznego gitarowego grania, almanach dla szukających zaginionych skarbów ze „złotej ery” rocka. Oficjalna data premiery to 03.04.2019 Nieznane ścieżki, nieznane przestrzenie. Przewodnik po niesłusznie zapomnianych zespołach z najpiękniejszego okresu w historii muzyki. Książka dla tych, którzy nie ustają w poszukiwaniu płytowego Świętego Graala – Tak o „Muzyce z bocznej ulicy” wypowiedział się Marcin Świetlicki, pisarz, poeta, wokalista zespołu Świetliki. Nikt nie powiedział, że, słuchając muzyki, musicie ograniczać się do nędznych jakościowo propozycji serwowanych Wam przez media głównego nurtu. Zamiast tego zamoczcie obolałe stopy w orzeźwiającym źródełku muzyki nieznanej, niegranej, niepopularnej, ale muzyki intrygującej i płynącej prosto z serca. Ucieknijcie od zgiełku zatłoczonych promenad. Wejdźcie w boczną ulicę, bo tam natrafić możecie na prawdziwe artystyczne cuda. Książka „W bocznej ulicy. Historia muzyki niegranej” stanowi przewodnik po wykonawcach, którzy pomimo olbrzymiego talentu i umiejętności nigdy nie zdołali przebić się do świadomości ogółu. Każdy czytelnik „W bocznej ulicy” ma możliwość zagłębienia się w fascynującym świecie pełnym doskonałych riffów, genialnych solówek i klimatu, który przyprawiłby o rumieńce nawet tuzów z Led Zeppelin.
W BOCZNEJ ULICY. Historia muzyki niegranej 1968-1976
Autor: Ra’Anan Chelled
Tłumaczenie: Jakub Kozłowski
Wydawnictwo In Rock
Stron: 556
Format: 165×240 mm
Oprawa twarda
ISBN 978-83-64373-62-6
Kod EAN 9788364373626
Rewolucja, jaka nastała wraz z rozwojem bluesa, rozświetliła brytyjskie niebo w początkach drugiej połowy lat sześćdziesiątych, kształtując obraz sceny aż do końca dekady. Nastała ona po czasach całkowitej dominacji bigbitu i amerykańskiej muzyki garażowej, rozwijającej powoli skrzydła gdzieś na uboczu głównego nurtu. Co ciekawe, nowa, ekscytująca i prężna scena muzyczna zaczęła kształtować się równocześnie po obu stronach Atlantyku, korzystając z dobrodziejstw eksperymentalnych brzmień inspirowanych, przede wszystkim, założeniami kontrkultury oraz osobliwościami i dźwiękami wywoływanymi przez popularne wówczas specyfiki. Ta nowa muzyka, niepodobna do niczego, co widzieliśmy wcześniej otrzymała nazwę „psychodeli”. Tuż przed końcem lat sześćdziesiątych pierwsze zalążki hard rocka zaczęły rozprzestrzeniać się po świecie, rozwijając z powoli zamierającej sceny blues rockowej. Wkrótce za hard rockiem podążyły zarzewia rocka progresywnego. Oba te gatunki zdobyły i poszerzały swoją popularność w latach siedemdziesiątych, odciskając piętno na brzmieniu wielu wspaniałych i popularnych zespołów tworzących w ciągu tej niezapomnianej muzycznie dekady.
Chociaż od tego złotego okresu upłynęło już wiele lat, to słabość do ówczesnej muzyki popularnej jest nadal bardzo silna wśród słuchaczy. Wielkie zespoły tamtej dekady nadal cieszą się niesłabnącą popularnością. Niemal na każdej półce z albumami czy w katalogu z MP3 fana muzyki rockowej, odnaleźć można albumy The Beatles, Pink Floyd albo The Doors. Jeżeli jednak chcielibyśmy sprowadzić tą muzyczną erę wyłącznie do sukcesu wspomnianych grup, popełnilibyśmy olbrzymi błąd.
Na każdy zespół, który zdobył międzynarodowy rozgłos przypadają dziesiątki, jeżeli nie setki, grup, które nie miały tyle szczęścia. O wielu z tych twórców zapomniano co jest głęboko niesprawiedliwe. Niniejsza książka nie ma jednak na celu poprawiania historycznej niesprawiedliwości, a jedynie przybliżenie losów zapomnianych zespołów i to zespołów najlepszych. Przywraca więc do życia muzykę artystów, których albumy naprawdę warto przesłuchać, a ich historię opowiedzieć.