W ostatnich dniach marca Kraków po raz drugi celebrować będzie Piano Day. To międzynarodowe święto przypada na 88. dzień roku, co odpowiada liczbie klawiszy fortepianu. Pomysłodawcą Piano Day jest niemiecki pianista Nils Frahm, a ideą jest czerpanie radości z tworzenia, wykonywania i słuchania muzyki.
27 marca w miejscu Scena Supernova wystąpi Oskar Cenkier, łączący klasyczne brzmienia fortepianowe i klawiszowe z efektami i elektroniką. Swe inspiracje znajduje w dźwiękach od minimalizmu Nilsa Frahma przez rejony muzyki filmowej po progresywnego rocka. Koncerty opiera na różnorodności emocji i potężnej dawce improwizacji, dzięki czemu każdy
z nich pisze nieprzewidywalną historię.
Tego samego wieczoru w Strefie (ul. Św. Tomasza 31) recital Kuby Płużka – pianisty i kompozytora nominowanego do Fryderyków 2015. Niepokorny i śmiały wirtuoz, który w porywających kompozycjach łamie i rozrywa frazy, z wyczuciem balansuje na cienkiej linii zachowania harmonii, otwiera dla słuchaczy świat jazzu z najwyższej półki. Jego koncerty to silne doświadczenie nieskrępowanej ekspresji zbudowanej na solidnych fundamentach doskonałej znajomości historycznej spuścizny. Kuba dorobił się bogatego muzycznego CV mimo bardzo młodego wieku.
Dokładnie w 88. dzień, 29 marca w Studio InfraSound (ul. Sarego 7) będzie miał miejsce debiut Michała Gajlikowskiego. Po zorganizowaniu ponad stu koncertów w całym kraju i współpracy
ze znakomitymi muzykami sam postanowił spróbować swoich sił na scenie. Muzykę, którą wykonuje określa jako emocjonalną improwizacją. Czerpiąc z rozmaitych inspiracji jego utwory żyją własnym życiem.
Po solowym recitalu, scenę InfraSound przejmie kwartet Nikodema Dybińskiego w składzie: Iza Płachta (skrzypce), Tomasz Szewczyk (bas), Piotr Szałajko (perkusja). Zespół wykona instrumentalne kompozycje Tomasza Szewczyka.
Szczegóły: fb.com/pianodaypoland
.